Nieuws November 2019

Dembélé: “Dortmund thuis wordt speciaal”

Komende week wordt er voor de Champions League gespeeld. Woensdag speelt Barça het thuisduel tegen Borussia Dortmund. Voor één speler van de blaugrana’s is het een speciale wedstrijd: Ousmane Dembélé. “Het wordt zeker een speciaal duel, vooral thuis. Ik ben nog steeds bevriend met een aantal van mijn voormalige teamgenoten”, vertelde de Fransman, die vervolgde met: “Om door te gaan naar de volgende ronde, zullen we de drie punten thuis moeten houden. Dan hebben we het in het uitduel tegen Inter Milaan makkelijker.” Dembélé benadrukt dat het niet makkelijk gaat worden tegen de Duitse club: “Dortmund is altijd al een aanvallende club geweest en zal dat zeker ook in Camp Nou doen.

De Fransman is na een maand blessureleed weer fit. “In de voorbereiding en het begin van het seizoen ging het goed, maar ik kreeg last van fysieke ongemakken. Deze ongemakken zijn nu voorbij en kan ik voor mijn plek vechten. Gelukkig helpen mijn ploeggenoten mij goed op weg, vooral Samuel Umtiti en Clément Lenglet”, aldus Dembélé, die met nóg een landgenoot bevriend is geraakt: “Antoine Griezmann is zeker een goede vriend. We kennen elkaar al lang en hij geeft me altijd tips. Daarnaast is hij een goed mens.”

Foto: www.fcbarcelona.cat