Nieuws Juli 2016

Denis Suárez gepresenteerd

Denis Suárez is nu officieel een speler van FC Barcelona. De 22-jarige middenvelder heeft zijn gloednieuwe contract ondertekend en is officieel gepresenteerd in het Camp Nou, zowel in een persconferentie als op het veld dat vanaf nu zijn nieuwe thuis is.

De middenvelder uit Galicië verscheen in het nieuwe tenue voor het seizoen 2016/17 en werd warm verwelkomd door duizenden fans. Zoals gebruikelijk voor kersverse aanwinsten poseerde hij voor foto’s, al jonglerend met de bal. In de overvolle perszaal zei Suárez: “Ik ben heel blij weer terug te zijn bij de club. Het is een droom die uitkomt, want toen ik wegging, was mijn doel altijd mo terug te komen en daarvoor heb ik gevochten. Met mijn stijl van voetballen is Barça het beste team ter wereld waarvoor ik zou kunnen spelen.”
Hij kijkt er vooral naar uit om de kleedkamer te delen met een van zijn grootste idolen, Andrés Iniesta. “Hij is een rolmodel voor iedereen in het voetbal en ik ben zo blij dat ik dingen zal kunnen leren van het naast hem spelen.”

Sinds zijn vertrek maakte Suárez perioden door bij Sevilla en Villarreal. “Ik groeide als voetballer met die ervaringen. Bij Sevilla verbeterden mijn fitheid en tactisch inzicht en ik genoot van mijn tijd bij Villarreal, omdat ze eenzelfde soort voetbal spelen als Barça.” Hij legde uit dat hij continue contact had met directeuren en coaches bij Barça. “Barça-mensen hebben me altijd in de gaten gehouden en dat heeft me ook geholpen om me te ontwikkelen, omdat ik altijd voor deze club wilde spelen en wilde laten zien dat ik daartoe in staat was.” Suárez rondde af met de woorden: “Ik zal alles eraan doen om succesvol te zijn bij Barça, dit is waarvan ik altijd heb gedroomd. Ik ben me ervan bewust dat hier de beste spelers ter wereld spelen. Ik zal zo hard mogelijk vechten voor een basisplek.”

Naast voetbaldirecteur Albert Soler, die de kosten uiteenzette en de terugkoopdeal uitlegde, was ook Robert Fernández, de technische secretaris van het eerste team, aanwezig. “We zijn ervan overtuigd dat hij balans zal brengen op ons middenveld. We waarderen het zeer dat hij zoveel speeltijd heeft gekregen bij Villarreal. Hij kan spelen op het middenveld, maar ook aanvallend. We verwachten veel van hem. Hij kent deze club dankzij zijn tijd bij het reserveteam en dat zal hem helpen om zich snel aan te passen aan onze speelstijl en trainingsmethoden. Luis Enrique kent hem uitstekend.”

Presentatie Denis Suárez in Camp Nou:

Persconferentie Denis Suárez: