Nieuws Maart 2017

Deportivo - Barça 2-1

FC Barcelona heeft op zondagmiddag in het Riazor de tweede competitienederlaag van het seizoen geleden. Op bezoek bij Deportivo ging de ploeg van Luis Enrique uiteindelijk met 2-1 ten onder, daags na het sensationele mirakel dat tegen PSG werd voltooid. Na de 6-1 in eigen huis op woensdagavond leken de krachten bij Barcelona op te zijn op zondag, en door een late treffer van Bergantinos verloor Barcelona voor het eerst sinds een nederlaag bij Celta de Vigo. Barça blijft staan op 59 punten, en Real Madrid krijgt de kans om later op de avond langszij te komen en de koppositie over te nemen.

Barcelona was de dominerende ploeg, maar wist het overwicht niet om te zetten in grote kansen in de openingsfase van de wedstrijd. Vlak voor rust was het Deportivo dat verrassend op voorsprong kwam middels Joselu, die een foutje van Ter Stegen afstrafte door van dichtbij binnen te schieten. Barça kwam al snel langszij, want vlak na rust schoot Suárez met een harde punter binnen de zestien de gelijkmaker tegen de touwen. Zijn schot verdween laag in de korte hoek, en was te machtig voor de Argentijnse doelman Lux. Barcelona drong aan om de tweede treffer te forceren, maar het gala van woensdag zat duidelijk nog in de benen bij de Catalanen. Arda en Denis waren zwakke schakels en ook de invalbeurt van aanvoerder Iniesta wist geen grote mogelijkheden te genereren. Bergantinos kopte uit een hoekschop de 2-1 binnen door boven Jordi Alba uit te torenen, ruim een kwartier voor het einde van de wedstrijd. Eerder had Deportivo al een waarschuwingsschot gelost dat de paal raakte.

Barcelona kreeg via Suárez een laatste mogelijkheid om een punt te verzekeren naar een voorzet van goudhaantje Sergi Roberto, maar de spits had zijn vizier niet op scherp en miste een grote kans. Barça kon verder geen vuist maken en verloor voor het eerst sinds 19 competitiewedstrijden. De ploeg kan een week later revanche nemen in de thuiswedstrijd tegen Valencia, die dan geprogrammeerd staat. Barça blijft steken op 59 punten.

Opstelling Barça: Ter Stegen; Roberto, Piqué, Mascherano, Alba; Gomes ('58 Rakitic), Busquets, Denis Suárez ('77 Alcácer); Messi, Suárez, Turan ('58 Iniesta)