Nieuws Mei 2014

Deulofeu bij La Roja

De Spaanse bondscoach Vicente del Bosque heeft Gerard Deulofeu opgeroepen voor de vriendschappelijke duel tegen Bolivia. De wedstrijd op 30 mei a.s. wordt in Sevilla gespeeld ter voorbereiding op het aanstaande WK in Brazilië.

De jonge vleugelaanvaller wordt in het Spaanse nationale team vergezeld door clubgenoten: Gerard Piqué, Jordi Alba, Xavi, Andrés Iniesta, Sergio Busquets, Cesc Fàbregas en Pedro Rodríguez.

In eerste instantie stond de naam van Gerard Deulofeu niet bij de 30 opgeroepen spelers. Del Bosque vertelde waarom hij toch besloot een uitnodiging te sturen: “Ik heb heel veel vertrouwen in Deulofeu. Hij speelde goed bij Everton en hij is een mogelijke vervanger indien een speler geblesseerd raakt.”

Eerder speelde Deulofeu een grote rol in het succes van Spanje onder 21 jaar waar hij een dragende speler is in het talenten team. Dit is de eerste keer dat Gerard opgeroepen is voor het ‘grote’ Spanje van Del Bosque. Of hij ook mee mag naar Brazilië wordt door de bondscoach op 2 juni a.s. bekend gemaakt.