Nieuws Juni 2012

Doelpuntenfestijn in Messi friendly

Vier Barça-spelers namen deel aan de vriendschappelijke wedstrijd van donderdagavond tussen de Vrienden van Messi en De Rest van de Wereld. Pinto, Alves en Mascherano schaarden zich aan de kant van Leo Messi, terwijl de tegenstander een hele horde aan topspelers als Falcao, Forlán en Hamsik voorbij zag komen.
Pinto en Mascherano speelden de volledige negentig minuten; Messi verliet tegen het einde van het duel het veld en werd vervangen door Alves, die weer terugkeerde na de blessure die hem aan de kant hield in de finale om de Spaanse beker.

De vriendschappelijke wedstrijd, die werd gespeeld in Bogota (Colombia), was een waar feest voor de fans. Na afloop zei Messi: “Ik ben de mensen uit Colombia heel dankbaar, en ik ben blij, want de tribunes waren zowat vol. Ik heb het goed naar mijn zin gehad, en ik ben blij dat ook het publiek zich vermaakt heeft.”

Zoals wel vaker in dergelijke wedstrijden vloog het publiek de doelpunten om de oren. De kant van de Rest van de Wereld racete naar een 0-4 voorsprong met goals van de voet van Falcao, Hamsik, Teófilo Gutiérrez en James Rodrígez. Maar Messi’s team kwam terug en via Lavezzi, Robinho, Osvaldo, Messi en Álvaro González (eigen goal) waren zij het die met een 5-4 voorsprong de rust in gingen.

Ook de tweede helft was uitermate vermakelijk. James Rodríguez en Falcao (penalty) scoorden er nog twee doelpunten bij, en nadat Robinho ook voor Messi’s team nog een doelpunt liet optekenen, eindigde de wedstrijd in een 6-6 gelijkspel – een eerlijke reflectie van een vermakelijke ontmoeting.

De teams:
De Vrienden van Messi: Pinto, Godín, Lugano (Diego Pérez), André Santos, Gárgano, Mascherano, Diego, Messi (Alves), Lavezzi, Robinho en Osvaldo (Ariel Ortega). Coach: Dunga.

De Rest van de Wereld: Mondragón (Ochoa), Álvaro González, Yepes, Cannavaro, Viáfara, Hamsik, Giovanni Hernández (Zuculini), James Rodríguez, Falcao, Teófilo Gutiérrez en Forlán. Coach: Fabio Capello.

Scheidsrechter: Wilmar Roldán.