Nieuws April 2011

Doelpuntenrecord Messi

Terwijl het seizoen nog in volle gang is, en FC Barcelona nog volop in de race is voor alle prijzen, heeft Messi met zijn winnende treffer van gister nu al reeds het unieke doelpuntenrecord verbroken. De kleine Argentijn heeft momenteel al 48 doelpunten gemaakt in 46 officiële wedstrijden.

Daarmee verbreekt hij zowel zijn eigen prestatie van vorige seizoen, 47 treffers in 53 wedstrijden, als ook de prestatie van Ronaldo uit het seizoen 1996-1997 die destijds tot 47 doelpunten kwam in  49 wedstrijden.

Messi wist tot gister 29 keer doel te treffen in de competitie, 7 voor de nationale beker, 9 in de Champions League en ook nog eens 3 in de strijd om de Spaanse Super Cup. En passant bereidde de beste voetballer ter wereld ook nog eens 26 doelpunten voor.