Nieuws September 2014

Douglas: “Ik wil mijn plek bij Barça verdienen”

De Braziliaanse verdediger Douglas Pereira is vorige week woensdag door de blaugrana’s aangetrokken en nog steeds kijkt de Braziliaan zijn ogen uit. “De stad, club, faciliteiten en nog meer dingen, alles bij Barça is van een beter niveau”, vertelde Douglas tegen Barça TV. De verdediger gaf ook aan zich nog aan te moeten passen. “Ik heb net Brazilië verlaten om bij FC Barcelona te gaan voetballen en het spel gaat zo snel hier. Ondanks dat ik nog niet precies weet of ik er klaar voor ben, zal ik hard werken voor het moment dat Luis Enrique me nodig heeft. Dan zal ik er ook klaar voor zijn”, vertelde de Braziliaan.

De voormalig speler van Sao Paulo vindt dat er een droom uitkomt. Douglas vertelde daarom: “Toen ik op mijn twaalfde bij Goias ging voetballen, droomde ik al van een club als Barça, dus ik ben blij met deze kans.” De verdediger vertelde verder over de jeugdopleiding bij Goias: “De eerste acht maaden speelde ik als aanvaller. Daarna heb ik tot mijn zeventiende als middenvelder gespeeld. Een van de trainers stelde mij op als rechter vleugelverdediger om te kijken hoe ik het er vanaf bracht. Dit bleek een juiste keuze, want het is de plek waar ik het best tot mijn recht kom.”

Vervolgens kwam de hoofdcoach Luis Enrique ter sprake. “Ik leer veel van Luis Enrique. Hij was, net als ik, een aanvallend ingestelde speler. Dus ik denk dat ik veel van de coach kan leren”, aldus de Braziliaanse verdediger.

Tot slot had Douglas ook een goed woord over voor zijn jeugdheld en medespeler Dani Alves. “Natuurlijk is Dani Alves heel belangrijk voor me. Hij is een goed voorbeeld voor me, zowel in als buiten het veld. Ik wil veel van hem leren en mijn plek bij Barça verdienen”, aldus de Braziliaan.