Nieuws December 2012

Drie belangrijke spelers verlengen bij Barça

De clubleiding van FC Barcelona laat op de officiële website weten dat Lionel Messi, Xavi Hernández en Carles Puyol binnenkort hun handtekening zetten onder een nieuw contract. De verdediger en middenvelder staan dan tot 2016 onder contract, terwijl drievoudig Gouden Bal-winnaar Messi heeft bijgetekend tot 2018. Ondanks dat de spelers al alles hebben gewonnen met Barca (op de Europa League na), blijven ze graag bij de club waar zij al van jongs af aan spelen.

De 34-jarige Puyol die in 1999 onder trainer Louis van Gaal debuteerde voor Barça, liet eerder al weten dat hij nog graag tot zijn veertigste wil doorvoetballen.''Maar zodra ik geen plezier meer heb stop ik direct. Ook al heb ik nog een contract. Voorzitter van Barcelona? Dat niet, dat laat ik over aan mijn vriend Gerard Piqué”, lacht Puyol.