Nieuws November 2010

Droomavond bij de Penyabijeenkomst

De wereld staat op zijn kop. Ongeveer een miljard mensen zagen hoe Barça afgelopen maandag Real Madrid van het veld veegde alsof ze tegenover een team uit de tweede divisie stonden. Aanval na aanval, de bal rondspelen, hakjes, schitterende steekpasses — Madrid kwam amper aan de bal. En dat was smullen.

Op de Penyabijeenkomst was het dan ook één groot feest. Ondanks de wat ongelukkige dag, het redelijk late tijdstip en de onverwachte sneeuwval, kwamen er zo’n 135 Barçafans bijeen in het NAC-stadion in Breda om Barça aan te moedigen. Ook voor de wedstrijd van start ging, was er al genoeg te doen dankzij de inzet van NAC met een prima diner en de stadionrondleiding, die ook voor Barçafans leuk was. Uiteraard was er ook de Barça-quiz en het clublied, dat uit volle borst gezongen werd.

Om negen uur was het zover en ging de wedstrijd van start. De spanning was voelbaar, maar vanaf het begin was eigenlijk al duidelijk dat Barça niet met zich liet sollen. Het ging allemaal zo snel dat het tegenvallende Madrid het amper kon bijbenen en al binnen tien minuten stond de zaal in Breda op zijn kop: 1-0 via Xavi. En het werd nog beter. Het was likkebaarden. Barça liet zien waartoe het in staat is en zette de inmiddels ex-koploper weg. De Madrileense sterspelers werden in de anonimiteit gedrukt, terwijl de namen van Barça door Camp Nou en menig huiskamer of zaaltje schalden.

Na afloop van deze prachtwedstrijd waren er alleen maar lachende gezichten in Breda en was de euforie groot. De Penyabijeenkomst werd afgerond met de loterij en een aantal Barçafans werd verlijd met schitterende prijzen. Vanwege de sneeuwval gingen veel mensen al snel weg om niet te laat thuis te zijn, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was ontegenzeggelijk een top-avond en geen Barça-fan zal 29 november 2010 gauw vergeten!

Klik hier om de foto’s van de Penya-avond te bekijken (het laden duurt even).