Nieuws Juni 2021

Drukke dagen voor spelers FC Barcelona

Donderdag om 18.00 uur speelde Martin Braithwaite met de Denen tegen onze zuiderburen, België.
Gelukkig gaat het met de gezondheid van Christian Eriksen de goede kant op: bij hem wordt een defibrillator geplaatst. Sterkte! Als eerbeton werd er voor de wedstrijd een groot shirt getoond: nummer 10, Christian Eriksen. In minuut 10 werd er door het publiek en de spelers stilgestaan bij Christian. Sport verbroedert. Applaus van iedereen in het stadion. Ondanks de tomeloze inzet van Martin Braithwaite verloren de Denen van de Belgen. Voor de Denen zit het toernooi erop.

Frenkie de Jong speelde met het Nederlands elftal om 21.00 tegen Oostenrijk. Frenkie speelde weer als in zijn beste dagen bij Barcelona. Door de zege met 2-0 is Oranje als koploper naar de volgende ronde. Het is nog onduidelijk wie de tegenstander zal zijn.

Vannacht om 02.00 speelt Argentinië tegen Uruguay. Lionel Messi en Sergio “Kun” Agüero zullen zeker Ronald Araujo tegenover zich vinden. De wedstrijd wordt gespeeld in Brasilia. Statement van  Messi: “We zijn er klaar voor om ze te verslaan en we blijven vechten voor elke overwinning. Let’s go Argentina”

Het is nog niet zeker of Araujo bij Uruguay in de basis staat. Emerson Royal begon op de bank bij de wedstrijd Brazilië tegen Venezuela. De stemming in het Franse kamp schijnt trouwens opperbest te zijn; dat wordt nog wat…

Foto:fcbarcelona.com