Nieuws Oktober 2023

Duur puntenverlies

Onderschatting? Niet geconcentreerd? Ff winnen van de nummer 19? Feit is dat na 17 seconden (!!) Bryan Zaragoza de 1-0 liet aantekenen voor Granada! Coach Paco López kon zijn ogen niet geloven. En 20.000 toeschouwers met hem. Wat een sfeer!

Pas in de 20e minuut was FC Barcelona bijgekomen van de schrik: een schot van Gavi, vakkundig gestopt door de doelman van Granada. De compact spelende thuisploeg hield de mannen van Xavi op grote afstand van het doel. Het werd nog erger: 2-0 in de 25e minuut door een prima doelpunt van, alweer, Bryan Zaragoza! De avond van zijn leven.

FC Barcelona kwam sporadisch tot echte kansen. In de 34e minuut een schot van Félix; de keeper tikte de bal naast het doel. Nog voor de rust de 2-1 van Yamal, die daarmee de jongste doelpuntenmaker ooit van Barça werd (16 jaar en 88 dagen). Een knappe prestatie voor ons jongste talent.

Na de rust meer focus en dreiging. Helaas moest Koundé in de 43e minuut uitvallen met een blessure. Vervanger: Araújo. 54e minuut: schot van Fermín recht in de handen van Granada’ s keeper (Ferreira). Meer dreiging naar voren, meer focus. Sergi Roberto verving López in de 61e minuut. Kansen voldoende: van Ferran (is natuurlijk geen Lewandowski). Keeper stopt de bal.

Gevaarlijk schot van Gúndogan in de 77e minuut. Schot van Araújo net naast. Schot van Gavi te zacht. FC Barcelona ging op zoek naar dat ene punt en dat kwam er dan ook via Sergi Roberto: 2-2. Opluchting alom. Bryan Zaragoza dacht daar anders over: een snoeihard schot spatte op de paal uiteen. Met al zij acties werd hij, terecht, de man van de wedstrijd.

Even leek Barça de winst te pakken maar het doelpunt werd afgekeurd voor buitenspel. Zou niet terecht geweest zijn. Granada had absoluut recht op 1 punt. En zo eindigde een tumultueuze avond in een verdeling van de punten. Duur puntverlies voor Barca.

Komende week geen competitiewedstrijden in verband met een interlandperiode.

Visca Barca!!!

Opstelling: ter Stegen, Balde, Christensen, Cancelo, Koundé (43”Araújo), López (61”Sergi Roberto), Gavi, Gúndogan, Torres, Félix, Yamal (79”Romeu)

Foto: fcbarcelona.com