Nieuws Januari 2013

Een voorproefje

Voor a.s. woensdag staat de eerste wedstrijd van de halve finale van de Copa del Rey op het programma en hierin spelen Real en Barça tegen elkaar. Maar zondagmiddag wordt er in het Mini Estadi ook een Clásico gespeeld. In het stadion aan de overkant van Camp Nou spelen Barça B en Real Madrid Castilla tegen elkaar. Hiermee krijgen de fans alvast een voorproefje van de wedstrijd op woensdag.

De wedstrijd van de twee jeugdploegen van de Spaanse grootmachten betreft een wedstrijd uit de 23ste competitie ronde van de Secunda División. In deze competitie doet Barça B het al enkele jaren heel aardig en mede daardoor staat de ploeg inmiddels ook 5de op de ranglijst. Real Madrid Castilla bevindt zich in de buurt van de degradatie zone op de 16de plaats. Ondanks dit grote verschil op de ranglijst, is het verschil in punten ietsje minder dan bij de eerste elftallen, het verschil bedraagt 11 punten. Het team van Eusebio verloor de uitwedstrijd met 3-2 en wil ook daarin wat recht zetten.

De laatste keer dan de beide teams elkaar tegenkwamen in Barcelona, was 15 jaar geleden op 20 juni 1998. Barça en Real speelde toen in de vijfde ronden van de promotie play-offs. In het team wat toen werd getraind door Josep Maria Gonzalvo, speelde huidige Barça spelers Xavi en Puyol. De wedstrijd werd gewonnen met 2-0. Ondanks dat de wedstrijd in Madrid met 3-2 verloren ging voor Barça, was dit genoeg voor de volgende ronde.

Gerelateerd nieuws