Nieuws November 2010

Eerbetoon Dani Jarque

Het shirt dat Andrés Iniesta toonde aan de wereld na het scoren van zijn goal in de WK finale en daarmee zijn overleden vriend Dani Jarque eerde, is voortaan te zien bij Gate 21 van het El Prat stadion van Espanyol. Het wordt een onderdeel van een speciale wand die geheel gewijd wordt aan de geliefde nummer 21 van Espanyol.

“Dani Jarque, sempre amb nosaltres” - “Dani Jarque, je bent altijd bij ons” staat op het shirt dat de Barça middenvelder donderdag in een emotionele privé ceremonie presenteerde aan Espanyol, de voetbalclub van Jarque. Dit was de wens van zowel de familie van Andrés Iniesta als van Dani Jarque.

De president van Espanyol, Dani Sánchez Llibre, presenteerde Iniesta als dank hiervoor de hoogste onderscheiding van de club, een goud met diamanten broche, en prees zijn manier van spelen: “Ik vond je altijd al een ster, maar dit is iets ongelofelijk speciaals.”

“Het is moeilijk om mijn emoties in bedwang te houden. Ik wilde het niet weggeven, maar dit is de beste bestemming voor het shirt”, verklaarde een zichtbaar aangeslagen Andrés. Hij en Dani deelden een speciale vriendschap tot aan de tragische dood van de aanvoerder van Espanyol in augustus 2009: “Ik scoorde de goal, maar hij zal daardoor ook herinnerd blijven.”

Bij de presentatie in het Espanyol stadion waren tevens aanwezig: Barça president Sandro Rosell, de moeder en diverse familieleden van Jarque en Espanyol spelers Ferran Corominas, Iván de la Peña, David García en Luis García inclusief hun coach Mauricio Pochettino.