Nieuws Juli 2013

Eerste individuele prijs voor Neymar

Nadat Brazilië met 3-0 veel te sterk was gebleken voor Spanje in de strijd om de Confederations Cup, werd Neymar uitgeroepen tot de MVP van het gehele toernooi. FIFA bekroonde de nieuwste aanwinst van FC Barcelona met de Gouden Bal Prijs van de competitie. Daarbij kreeg de jonge speler ook de Bronzen Schoen uitgereikt, aangezien hij als derde topscorer eindigde met vier gescoorde doelpunten.

Neymar werd na de wedstrijden tegen Japan, Italië en Mexico telkens uitgeroepen tot de meest waardevolle speler. Deze prijs is de eerste voor de nieuwe blaugrana op het internationale podium met zijn nationale elftal Brazilië.

In de Wereldbeker voor Clubs van 2011 was Neymar ook de winnaar van de Bronzen Schoen, destijds in het tenue van Santos, toen de club in de finale met 4-0 van FC Barcelona verloor.