Nieuws September 2012

Eerste treffer Adriano in Camp Nou

Adriano Correia had eerder al vijf keer het net weten te vinden voor Barça, maar de Braziliaan was sinds zijn komst naar de club in 2010 nog niet trefzeker geweest in Camp Nou. Zijn doelpunt was daarnaast matchwinnaar in de 1-0 overwinning op Valencia. “Ik heb al meerdere keren een goal gescoord en het was tijd om dat ook thuis te doen”, vertelde Adriano in het programma ‘El Marcador’ van Barça TV. “Het belangrijkste is dat we hebben gewonnen. We wisten dat het een moeilijke wedstrijd ging worden en dat we zouden moeten strijden tot de laatste minuut”, vervolgde Adriano over de wedstrijd.

Ondanks dat de spelers nog niet op honderd procent van hun kunnen zijn, denkt Adriano niet dat het niet lang meer duurt: “Iedere wedstrijd worden we beter en verbeterd ons wedstrijdritme. Ik weet zeker dat we de vorm bereiken die we voor ogen hebben.” Persoonlijk is het doel van verdedigende middenvelder is blessurevrij te blijven en het uiterste van zijn kunnen te geven.

Over de perfecte start van de competitie met negen punten na drie wedstrijden en het verschil van vijf punten met Real Madrid vertelde Adriano: “Het is belangrijk om gelijk een verschil te maken op onze concurrenten zoals Real Madrid.”

Als laatste sprak de Braziliaan over de concurrentie binnen het team voor een positie bij het basis elftal. In het geval van Adriano gaat het dan vooral over zijn nieuwe ploeggenoot Jordi Alba: “Het is goed voor het team en ook voor de coach. Hierdoor moeten we scherp blijven en de beste prestaties neerzetten. Voor de coach geeft het duidelijkheid, alleen de beste worden opgesteld.”