Nieuws April 2010

El Clasico: De verdediging

Barcelona zal tegen Madrid waarschijnlijk beginnen met Alves, Puyol, Piqué en Maxwell in de verdediging. Alleen Piqué zou nog een twijfel geval kunnen zijn. Maxwell neem de positie over op links van Abidal die een blessure opliep. De Barça defensie is dit jaar erg stabiel hoewel de laatste weken er wat wisselingen zijn geweest door blessures en schorsingen. Dat Barcelona pas 19 keer is gepasseerd is mede te danken aan de verdediging van de Blaugranas. Piqué en Puyol zijn goed op elkaar ingespeeld. Vooral Piqué maakte een stormachtige ontwikkeling mee. Waar de Catalaan 2 jaar geleden nog vanaf de bank toe mocht kijken bij Man United, heeft de verdediger zich omhoog gevochten tot vaste waarde bij Barcelona. Guardiola neemt ook Márquez, Milito en Chygrynskiy mee naar Madrid. Milito kwam dit jaar erg knap terug van een langdurige blessure. Chygrynskiy heeft een iets minder jaar bij Barça. De Oekraïner kwam dit jaar nog maar weinig aan spelen toe maar Guardiola heeft nog steeds groot vertouwen in hem. Aan de kant van Madrid zullen Ramos, Arbeloa, Albiol en Garray waarschijnlijk de verdediging vormen. De Madrilenen missen al geruime tijd Pepe in het centrum van de verdediging vanwege een blessure. Op de bank zitten waarschijnlijk Metzelder en Marcelo.