Nieuws Februari 2011

Elche-Barça B 2-1

De jongelingen gecoacht door Luis Enrique bleken niet in staat de goede prestaties van vorige week, de 3-0 winst tegen Cartagena, te herhalen en werd er zaterdag verloren van Elche. De lokale bevolking was in groten getale op de wedstrijd tegen het tweede elftal van FC Barcelona afgekomen en zagen dat beide teams sterk begonnen aan de wedstrijd. Al binnen een minuut had de thuisploeg onder leiding van Jose Bordalas een grote kans via een kopbal van Linares, maar die raakte de lat van het doel van keeper Miño. Ondanks dat de middenvelders van Barça moeite had om in hun spel te komen van snelle passes, creëerden de Catalanen al snel kansen. Nolito zag zijn eerste schot gepareerd worden door de keeper en bij zijn tweede kans ging de bal in het zijnet. Benja lukte het niet in een 1 op 1 situatie de keeper van Elche te passeren.

Na een half uur kwamen de Catalanen voor door de goal van Víctor Vázquez maar lang konden ze de voorsprong niet behouden, want drie minuten later maakte Linares al de gelijkmaker voor de thuisploeg. Het was het eerste doelpunt van Vázquez voor Barça B nadat hij eerder dit seizoen wel al gescoord had voor het eerste elftal van FC Barcelona in de wedstrijd tegen Rubin Kazan voor de Champions League. Beide teams hadden nog goede kans om met een voorsprong de rust in te gaan, maar het bleef 1-1 tot de rust.

Bij de start van de tweede helft scoorde Benja bijna de 1-2, maar de keeper van Elche maakte een mooie redding. Vijf minuten later kantelde de wedstrijd doordat de scheidsrechter Ilie van het veld stuurde na hem zijn tweede gele kaart te hebben gegeven voor een pittige overtreding. Twintig minuten voor het einde van de wedstrijd maakte Ángel dankbaar gebruik van een fout in de verdediging van Barça tussen Miño en Fontàs om voor de 2-1 eindscore te zorgen.

De scheidsrechter stuurde in de 85e minuut ook nog Elche-speler Ripa van het veld na hem een tweede gele kaart te geven voor tijdrekken en ook Linares kon eerder gaan douchen nadat hij een directe rode kaart had gekregen voor een zware overtreding op de knie van Montoya. Zo eindigde de wedstrijd met 9 spelers van de thuisploeg tegen 10 Catalanen en keerde Barça B met lege handen terug in Barcelona.

Barça B: Miño, Montoya, Lettertype, S. Gómez, Planas (82’ Tello), Ilie, Thiago Dos Santos, V. Vázquez (71’ Rafa Alcántara), Nolito, Benjamin (76’ Saul).

Gerelateerd nieuws