Nieuws April 2024

Enerverend duel

13 *C en regen. Dan blijven veel socios thuis voor de buis. Jammer, want daardoor misten ze live een prachtige pot voetbal. Beide teams gingen voor de overwinning en dat leidde tot een vermakelijk duel. Valencia was niet gekomen om te verliezen.

Het eerste kwartier (13e en 15e minuut) 2 kansen voor Valencia. Maar het was Barça dat de leiding nam na een kopbal van Fermín in de 21e minuut. In de 27e minuut een fout van ter Stegen (hij probeerde de bal over een speler van Valencia te wippen): weggegeven doelpunt: 1-1. Zeldzame fout van de zo betrouwbare doelman.

In de 37e minuut 1-2 door een benutte penalty. Aurojo haalde zijn tegenstander onderuit in de 16. Valencia kwam met 10 man te staan nadat de keeper buiten de 16 de bal met zijn arm beroerde. In de extra tijd van de eerste helft nog een vrije trap voor Raphinha die geen doel trof.

De gelijkmaker kwam al snel in de 2e helft door een doelpunt van Lewandowski: 2-2. De Pool houdt van regen en had er wel zin in. Een vlammend schot in de 53e minuut. Even was er sprake van een status quo. Valencia kon zich goed meten met Barça. Barça zette nog eens aan en weer was Lewandowski de doelpuntenmaker na een prima kopbal: 3-2. Vreselijk in vorm noemen ze zijn optreden.

Araujo bleef ook gevaarlijk met een prima kopbal in de 83e minuut. Het slotakkoord was voor niemand minder dan Lewandowski. Met een prachtige vrije trap scoorde hij de 4-2. Een zuivere hattrick voor de Pool en uiteraard man van de wedstrijd. En steeds dichter bij de topscoorder van La Liga (pichichi)

Een zeer vermakelijke avond met 2 ploegen die wilden winnen. Een wedstrijd waar alles in zat. Xavi werd nog eens flink toegejuicht. Het was een wedstrijd van het collectief met veel spelvreugde. Zo willen we het zien!!

Visca Barça!!!

Opstelling: ter Stegen, Koundé, Araújo, Cubarsi (46”Martínez), Cancelo (80” Torres), Gúndogan, Christensen (46”Roberto), Fermín (73”Pedri), Yamal, Lewandowski, Raphinha (Félix)

Foto:fcbarcelona.com