Nieuws Maart 2016

Enrique vs Simeone

Bij de loting van de Champions League kwartfinales in het Zwitserse Nyon is
FC Barcelona gekoppeld aan Atlético Madrid.
Het eerste duel van het tweeluik is slechts enkele dagen na El Clásico in Camp Nou op 5 april om 20:45 uur. De return in het Estadio Vicente Calderón van Atlético Madrid volgt op 13 april. De Catalanen zijn voor de negende opeenvolgde seizoen bij de laatste acht clubs die strijden om een finale ticket van het kampioenenbal.

De twee clubs strijden in Spanje om de landstitel. De riante voorsprong van Barça op Los Rojiblancos is zaterdag nog groter geworden. De selectie van Diego Simeone verloor na de uitputtingsslag tegen PSV in de Champions League het competitieduel op bezoek bij Sporting Gijón. De huidige nummer 17 van de Primera División verraste door Atlético Madrid met 2-1 te verslaan. Antoine Griezmann bracht Atléti nog op voorsprong, maar in de slotfase bracht Antonio Sanabria Sporting op gelijke hoogte en in de laatste minuut van de reguliere speeltijd bezorgde Carlos Castro Gijón drie belangrijke punten in de strijd tegen degradatie. FC Barcelona kan zondag om 16:00 uur bij een overwinning in het duel in het Estadio El Madrigal van Villarreal de voorsprong op Atlético, de nummer twee van La Liga, op maar liefst 11 punten brengen.

De laatste keer dat de twee Spaanse clubs elkaar troffen in de Champions League was in het seizoen 2013/14. Toen stond er tevens een ticket voor de halve finale op het spel en de Madrilenen waren over twee wedstrijden de betere. De eerste wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel en de return wist Atlético Madrid met 0-1 te winnen. FC Barcelona is er alles aan gelegen om dat twee jaar later recht te zetten!

Sinds Luis Enrique plaats nam op de bank van FC Barcelona heeft zijn selectie nog niet verloren van het team onder leiding van Diego Simeone. Zes keer stonden Barça en Atléti al tegenover elkaar en al die duels werden door de Catalanen gewonnen!! Vier van de zes duels waren in La Liga en twee in de Copa del Rey.

De andere Champions League kwartfinales zijn:
VfL Wolfsburg - Real Madrid
Bayern München - Benfica