Nieuws Juni 2009

Eto'o dient contract uit

Vandaag is tijdens een speciale persconferentie bekend geworden dat Samuel Eto'o zijn contract uitdient bij FC Barcelona. De laatste tijd werd het gerucht steeds sterker dat hij zou verkassen naar Manchester City. Hij zou daar zelfs de bestverdienende voetballer ter wereld kunnen worden.

Zaakwaarnemer Mesalles was opvallend kritisch over de handelswijze van het bestuur van FC Barcelona. Hij verwijt de club de media te gebruiken om van Eto'o af te komen en een brandschoon imago te willen behouden. Volgens Mesalles zou het bestuur zelf hebben verkondigd dat de Kameroener weg zou willen bij Barcelona en zeker niet trainer Guardiola.

Manchester City heeft zich inmiddels teruggetrokken en dat komt niet omdat Eto'o een tekenpremie zou eisen. Bovendien heeft Eto'o momenteel een nieuw contractvoorstel van FC Barcelona in beraad. Een contract dat hem tot de zomer van 2012 zou binden aan de club, in plaats van het huidige contract, dat in de zomer van 2010 afloopt.