Nieuws Februari 2009

Eto'o op 101, Xavi op 452

De wedstrijd tegen Betis was de wedstrijd van Eto'o en Xavi. De leeuw uit Kameroen liet opnieuw zien een ontembare honger te hebben in goals. Zelfs een gestopte strafschop hield hem niet af van het bereiken een persoonlijk record. Zijn honderdste goal in de Spaanse Liga schoot hij er in de rebound wel in. Doelpunt nummer 101 was echter veel belangrijker. Met een mooie lichaamsbeweging draaide hij zich vrij van zijn cipiers om met rechts resoluut de 2-2 in te schieten. De leeuw brulde het uit en nam een spurt naar de Barça dug-out om nogmaals de eenheid in de selectie te onderstrepen. Eto'o kan alleen zoveel scoren met behulp van een goed draaiende team.

In dat goed draaiende elftal is Xavi een onmisbare schakel. De kleine Catalaan uit Terassa speelde zaterdagavond als aanvoerder zijn 452e wedstrijd. Hiermee komt hij op dezelfde hoogte als 'Charlie' Rexach op de ranglijst van spelers die de meeste officiële wedstrijden voor de blaugranas speelden. Ze staan samen op de tweede plek achter Migueli, die 548 wedstrijden speelde.