Nieuws Juli 2012

Eusebio: “Jonge selectie, maar vol kwaliteit”

Op de tweede dag van de trainingsweek in Navata (Girona), ter voorbereiding op het seizoen 2012/13, sprak Eusebio Sacristán met de pers over het nieuwe seizoen van Barça B. “We hebben een jonge selectie, maar wel vol kwaliteit.” Eusebio bouwt verder op de basis die vorig seizoen is neergezet en hij wil met zijn team weer strijden in de top van de Segunda División.

De coach van Barça B kan niet wachten op de eerste wedstrijd: “Een seizoensstart is altijd heel spannend en interessant.” De eerste competitiewedstrijd is in het Mini Estadi tegen Almería en de week erna reizen de jonge Catalanen naar Madrid voor de kleine klassieker tegen Real Madrid Castilla.

Eusebio sprak ook over de twee aanwinsten van zijn selectie, Juan Ángel Román en David Lombán. “Juan is een veelzijdige speler die het verschil kan maken in een wedstrijd. Hij is aanvallend sterk en kan zich aanpassen naar elke aanvallende positie.” Over de komst van Lombán zei de coach: “Hij brengt ons versterking in het hart van de verdediging. David heeft alle kwaliteiten in zich die we zochten; is sterk in uitverdedigen en heeft ervaring op dit niveau. We hebben een jonge ploeg en daarbij hebben we ervaren spelers als hem nodig om de jonge spelers te helpen.”

Naast de twee aankopen zijn zeven spelers van de Juvenil A, Bañuz, Ayala, Grimaldo, Patric, Miguel Ángel, Quintillà en Dongou, gepromoveerd naar het team van Eusebio Sacristán. “Als ik denk dat ze klaar zijn voor de stap naar de Segunda División, dan zullen ze blijven.”

Waarom er achter gesloten deuren wordt getraind, verklaarde Eusebio: “We werken aan het invoegen van een andere speler in het team.” Wie die speler is, wilde de coach niet toelichten. Bekijk hier de foto’s van de eerste training.