Nieuws Februari 2012

Eusebio verlengt bij Barça B

Waar FC Barcelona en Guardiola de knoop nog niet hebben doorgehakt betreft een eventuele verlenging, is het voor Barça B duidelijk dat Eusebio nog een jaar aanblijft. Aan het begin van het seizoen werd de coach gepresenteerd met een eenjarig contract met daarin een clausule met een automatische verlenging voor nog een jaar. Voor Eusebio is het een teken van vertrouwen van het bestuur, dat hem in staat stelde om met rust te blijven werken. Jeugdtrainer Oscar Garcia, zal daarin tegen stoppen. De coach was een kandidaat om Barça B over te nemen van de vertrekkende Luis Enrique afgelopen seizoen. Het bestuur koos toen echter voor Eusebio. Garcia wilde een nieuwe uitdaging en ziet die op dit moment niet bij FC Barcelona. Er zijn meerdere clubs geïnteresseerd in zijn diensten. De trainer zal per 30 juni de club verlaten.