Nieuws Mei 2016

Fair Play Award voor Barça

FC Barcelona heeft voor het zesde opeenvolgende seizoen de Fair Play Award weten te winnen. Deze prijs wordt uitgereikt aan de ploeg met de minste kaarten en schorsingen in de competitie, en in het kampioensjaar van Barcelona was de ploeg opnieuw de meest sportieve. Er werd gebruik gemaakt van een puntensysteem, waarbij de ploeg met de minste strafpunten de prijs in ontvangst mocht nemen. Barcelona eindigde het seizoen met het laagste aantal van 71 punten, terwijl Real Madrid ook in deze klassering als tweede eindigde met 79 punten. Barça is de club met de meeste Fair Play Awards sinds de oprichting van deze uitverkiezing in 1998, want dit is al de achtste keer dat de ploeg hem mag optillen.