Nieuws Juni 2012

Fanclub steunt de NEES botterrace

Op 31 mei 2012 organiseerde de Johan Neeskens Foundation de elfde editie van de jaarlijkse NEES Botterrace, één van de fondsenwervende evenementen van de stichting. Tijdens een geheel verzorgde dag voeren in Spakenburg bedrijven en particulieren mee op een botter, een oud-Nederlands vissersvaartuig, en streden zij om de NEES Wisseltrofee. Na afloop van de botterrace was er de gebruikelijke veiling. Met als slogan ‘Meer voor kinderen met minder’ stond alles in het teken van een goed doel, namelijk kinderen met een beperking of chronische ziekte. En dat is waar de Johan Neeskens Foundation natuurlijk voor staat.

Ook Fan Club Barcelona zet zich in voor goede doelen, en werkt daarvoor al vele jaren exclusief samen met de Johan Cruyff Foundation, de Johan Neeskens Foundation en FC Barcelona zelf. Uitsluitend voor deze drie partijen stelt de fanclub wel eens iets beschikbaar.
Dit keer schonk de fanclub een gesigneerd shirt van Lionel Messi met een handtekening van de sterspeler aan de stichting van Johan Neeskens voor de veiling die op de botterrace volgde. Het shirt bracht een mooi bedrag op dat kon bijdragen aan de prachtige opbrengst van maar liefst 33.650 euro, waarmee de stichting haar doelgroep financieel kan blijven steunen.

Wij als fanclub zijn blij dat we een steentje hebben kunnen bijdragen aan de stichting van ons erelid, Johan Neeskens, en hopen dat de Johan Neeskens Foundation zich nog vele jaren kan inzetten voor het goede doel.