Nieuws Maart 2024

Fantastische wedstrijd

FC Barcelona – SSC Napoli: 3-1. Man van de wedstrijd: de 17-jarige Pau Cubarsí. Wat de 16-jarige Yamal voorin laat zien, laat Cubarsi in de verdediging zien: ijzersterk verdedigen, slimme combinaties, strooiend met geweldige passes. Een genot om naar te kijken.

Dat bleek al in de 12e minuut: pass van Cubarsí op de 20-jarige Fermín, helaas net over. 2 minuten later was het Fermín die de kans wel benutte: 1-0 Barça!! Supporters vielen elkaar in de armen. Wat een sfeer!! Uitzinnig.

En 2 minuten later was het weer raak. Schot van Raphinha op de paal. De bal ketste voor de rechtervoet van Cancelo. Met een strakke pass scoorde hij de 2-0. De doelman van Napoli was kansloos. Wat een begin van deze zo belangrijke wedstrijd. Of we het willen of niet: er staat ook veel geld op het spel.

Napoli werd wel steeds gevaarlijker en kwam terug tot 2-1 door een doelpunt van Rrahmani in de 30e minuut. Ter Stegen moest handelend optreden in de 34e minuut. Na een prima kopbal tikte hij de bal over het doel. Knappe redding! Ruststand: 2-1.

De 1e kans na de rust was er 1 voor Raphinha die op keeper Meret stuitte. Napoli werd sterker en er ontstonden wat foutjes in de verdediging van Barça. Sergio Roberto verving Fermín en Romeu kwam voor Christensen. Barça wist weer de touwtjes in de hand te nemen. Schoten van Gúndogan (73e minuut) en Raphinha (76e minuut) hadden helaas geen succes.

Grootste kans voor Napoli: kopkans van Lindstrom die het doel op een haar na miste. Felíx verving Raphinha in de 80e minuut. Wat een spanning. Een doelpunt van Barça zou de wedstrijd definitief in het slot gooien.

En dat doelpunt kwam er! Een combinatie over vier schijven voor doelman Meret. Het laatste tikje was van Lewandowski: 3-1. Oscar en Xavi vlogen elkaar in de armen,. Doel bereikt: kwartfinale Champions League (sinds 4 jaar). Uitzinnige vreugde in het hele stadion. Wat een avond en wat een wedstrijd. Scheidsrechter: de goed leidende Danny Makkelie.

Al met al dik verdiend en met een zeer jonge selectie. Een avond om nooit te vergeten. Benieuwd wie de volgende tegenstander wordt. Barça is er klaar voor. Loting: as. vrijdag.

Visca Barça!!!

Opstelling Barça: ter Stegen, Cancelo, Koundé, Cubarsí, Araujo, Christensen (60”Romeu), López (60”Roberto), Gúndogan, Yamal, Raphinha (81”Félix), Lewandowski

Opstelling Napoli: Meret, Rrahmani, Di Lorenzo, Jesus, Rui (64”Olivera), Anguissa, Traoré (78”Raspadori), Lobotka, Kvaratskhelia (90”Ngonge), Politano (64”Lindstrom), Osimhen

Foto: fcbarcelona.com