Nieuws Maart 2011

FC Barcelona B - Cordoba

Het team van Luis Enrique heeft de smaak van winnen te pakken; midweeks werd er weer in stijl gewonnen. Thuis in het Mini Estadi zagen 2.329 bezoekers Barça B met 4-1 winnen van Cordoba.

Jeugdspeler Gerard Deulofeu maakte zijn debuut in Barça B. Thiago en Montoya hadden weer een basisplaats in Barça B nadat ze de vorige wedstrijd tegen Numància afwezig waren. Josep Guardiola had hen toen meegenomen naar Mallorca voor de competitiewedstrijd van het eerste elftal van FC Barcelona. Beiden maakten hun basisplaats meer dan waar en hadden een grote rol in het overwinnen van de Andalusiërs. Tello speelde een goede wedstrijd als linker vleugelspeler en creëerde veel kansen inclusief eentje om de ploeg vroeg op voorsprong te brengen, maar Edu Oriol schoot in de 7e minuut op de lat. Ondanks dat de bezoekers geen antwoord hadden op het sterke Barça B gingen de teams zonder een goal gescoord te hebben de rust in.

Twee minuten na de thee scoorde Jonathan Soriano de openingsgoal voor de jonge Catalanen na een geweldige passeeractie a la Iniesta van Thiago. De vreugde duurde maar kort; Useo zorgde binnen drie minuten voor de gelijkmaker. Na een uur spelen vielen de doelpunten ineens gemakkelijk. Montoya snelde richting het doel van de bezoekers en gaf een goede voorzet op Jonathan Soriano, maar voordat die de bal kon raken, kwam Cordoba-verdediger Teno tussen beide en werkte de bal, helaas voor de bezoekers, in het eigen doel. De 2-1 voorsprong zorgde ervoor dat de jonge Catalanen extra energie kregen. Jonathan Soriano en Edu Oriol maakte het feest compleet door de 3-1 en de 4-1 te scoren. Debutant Gerard Deulofeu liet zien geen angst te hebben voor het Mini Estadi, want het scheelde weinig of de 16-jarige had binnen een minuut nadat hij veld betrad al een doelpunt gemaakt.

Door deze overwinning is Barça B opgeklommen tot de zesde plaats in de Segunda División met 41 punten achter Celta (54), Rayo Vallecano (53), Real Betis (50), Granada (44) en Girona (42) en daarnaast hebben Cartagena en Villarreal CF B net zoveel punten als Barça B. Maandag speelt Barça B om 19:00 uur in het Estadio de Tenerife in Santa Cruz tegen Tenerife die met 27 punten op de 19e plaats staan in de competitie.

FC Barcelona B: Olazábal, Montoya, Bartra, Thiago, Fontàs, Tello (72’ Sergi Roberto), Edu Oriol (76’ Deulofeu), J.Soriano (67’ Benja), Abraham, J. Dos Santos en Muniesa.