Nieuws Augustus 2011

FC Barcelona B - Villarreal B 0-2

Het team van Eusebio Sacristán had zaterdag geen goede start in de Segunda División. Voor de wedstrijd zei Eusebio nog: “We zijn er klaar voor. We hebben hard gewerkt en we willen het goede voorbeeld geven.” De coach kon zaterdag niet rekenen op Dos Santos, Cuenca, Oier en Bartra die door Guardiola opgeroepen warenvoor het eerste elftal.

In het Mini Estadi van de Catalanen zagen 1.500 toeschouwers, waaronder Xavi, Busquets, Guardiola en Zubizarreta, de jongelingen met 0-2 verliezen en Cristian Tello een penalty missen die Barça B weer in de wedstrijd had kunnen brengen.

Villarreal B had de controle over de eerste helft van de wedstrijd. Castellani en Lucas Porcar van Los amarillos creëerden de betere kansen in de eerste helft en de score had zelfs hoger kunnen uitvallen, al kregen Carlos Carmona en Kiko Femenía namens de Catalanen wel kansen. Tien minuten voor de rust zette Airam de bezoekers op een 0-1 voorsprong.

Ondanks het tweede doelpunt voor ‘Los amarillos' in 48e minuut van Lucas Porcar domineerde vooral Barça B de tweede helft. Het team van Eusebio bleef druk zetten en op zoek naar een doelpunt. Een kwartier voor tijd kreeg Cristian Tello een penalty die het tij had kunnen keren, maar zijn schot raakte de lat. Vlak na de penalty kreeg Montoya nog een grote kans van dichtbij, maar doelman Jorge wist het schot te keren. De jonge Catalanen verdienden meer, in de 91e minuut kreeg zelfs Planas nog een goede kans, maar toch werd er met 0-2 verloren van Villarreal B.

Ondanks het teleurstellende verlies is de Eusebio Sacristán optimistisch voor de rest van het seizoen. “We hebben niet goed gespeeld. Omdat het onze eerste wedstrijd was, denk ik dat de kracht en rust ontbrak.” De nederlaag zorgt er niet voor dat Eusebio het hoofd laat hangen; hij is erg blij met zijn team. De coach van Barça B is ervan overtuigd dat hij genoeg goede spelers heeft om hoog te kunnen eindigen in de competitie. “We hebben een hecht team met een goede balans en zie ik veel verbetering en groei bij de spelers. We kunnen het onze tegenstanders zeker lastig maken.”

Opstelling FC Barcelona B: Rubén Miño, Montoya, Sergi Gómez, Armando, Planas, Sergi Roberto, Riverola, Carmona, Lobato, Rodri en Kiko Femenía.