Nieuws Juni 2020

FC Barcelona bedankt zijn leden!

Dit zijn moeilijke tijden. Het is een tijd van onzekerheden en onzekerheden voor wat we hebben meegemaakt en voor de toekomst. De pandemie van het coronavirus bracht de planeet tot stilstand. Het kostte mensen het leven, dwong anderen om thuis te blijven en heeft ook de meest zorgzame kant van veel mensen wakker gemaakt. Eenheid was de kracht die zo velen heeft versterkt, in de hoop dat ook positieve levenslessen voor de toekomst uit deze crisis kunnen worden getrokken. FC Barcelona wilde zijn waardering tonen voor de geweldige Barça-familie, gevormd door al zijn leden, supportersclubs, volgers en fans van over de hele wereld, atleten en ook zijn partners, en heeft dit gedaan in de vorm van een video waarin dankbaarheid wordt uitgesproken voor de loyaliteit door moeilijke tijden van haar partners, met wie ze de spirit en waarden van samenwerking en medeplichtigheid deelt die veel verder gaan dan een louter commerciële relatie.

Barça heeft momenteel meer dan 40 partners die hebben bijgedragen tot de beste club ter wereld wat betreft de waarde van zijn sponsorovereenkomsten. Dat is volgens het prestigieuze tijdschrift Forbes, dat de club hoger scoort dan al zijn directe concurrenten. In de huidige sportieve context, wanneer de sector direct lijdt onder de gevolgen van de opschorting van competities en de beperkte mobiliteit van fans, is wat partners doen essentieel om de financiële duurzaamheid van sportclubs te waarborgen. Dat geldt ook voor Barça, dat opvalt door zijn unieke systeem dat eigendom is van leden en daarom voortdurend nieuwe inkomstenbronnen moet zoeken en fantasierijk moet zijn om te kunnen concurreren met andere clubs die worden ondersteund door fondsen die niet rechtstreeks door de sportindustrie worden gegenereerd.

Daarom zoekt Barça commerciële bondgenoten die dezelfde waarden en dezelfde toekomstvisie delen. Partners die de geschiedenis van de club waarderen, de kracht van het merk Barça en de overtuiging dat onderlinge samenwerking gebaseerd is op het maken van overeenkomsten die waarde genereren en leiden tot grotere wederzijdse voordelen dan een puur commerciële relatie kan bieden.

In tijden van coronavirus heeft de relatie van Barça met zijn partners ook geleid tot solidariteitsacties om Covid-19 en de effecten ervan te helpen bestrijden. Via het noodondersteuningsteam van de Barça Foundation en met de steun van de FC Barcelona Commercial Area werden de inspanningen gecoördineerd via het Barça-kantoor in Hong Kong om een verscheidenheid aan verschillende medische benodigdheden uit China te vervoeren die waren geschonken door de partners van de club en aanverwante bedrijven. Deze materialen zijn de afgelopen weken verspreid onder verschillende ziekenhuizen en gezondheidswerkers.

Bekijk HIER de video.

Foto: www.fcbarcelona.com