Nieuws Augustus 2023

FC Barcelona - Cádiz: 2-0

Opmerkelijk: het debuut in de basiself van Lamine Yamal (leeftijd: 16 jaar en 38 dagen). Een fantastische speler waar we nog veel plezier aan zullen beleven. Hij werd in de 85e minuut gewisseld voor Torres.

Cádiz bleek een lastig te bespelen tegenstander. Verdedigen is nu eenmaal makkelijker dan aanvallen. Barça had maar liefst 75% van het balbezit. 10 schoten op doel tegenover Cádiz 1. 10 corners voor Barça, 2 corners voor Cádiz. 54 gewonnen duels tegenover Cádiz 39. De winst was dan ook niet meer dan terecht al moest Barça tot het gaatje gaan.

De wedstrijd werd gespeeld in het Olympisch Stadion, 39.000 toeschouwers, 80% van de capaciteit. Kansen voor Koundé en een uitstekende redding van Marc-André Ter Stegen. 10 minuten voor tijd was de score nog 0-0. Puntverlies dreigde.

Maar Gündogan en Pedri dachten daar anders over. Briljante assist van Ilkay opgepikt door Pedri, leidend tot een doelpunt. Eindelijk de zwaar verdiende 1-0. In blessuretijd schoot invaller Ferran Torres de 2-0 binnen. 3 punten!! En Yamal? Die liet maar weer eens zien waartoe hij in staat is. Het kwam bijna tot zijn 1e doelpunt maar doelman Conan van Cádiz stak hier een stokje voor. Het was mede aan de doelman van Cádiz te danken dat het bij 2-0 bleef.

Discipline was nodig om deze wedstrijd te winnen. En dat was er volop. Volgende wedstrijd: 17.30 uur op zondag uit naar Villarreal. Succes!!

Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Christensen (79”Garcia), Frenkie, Koundé, Balde (68”Ansu Fati), Gündogan, Yamal (85”Torres), Romeu ((79”Roberto), Gavi (68”Abde), Pedri, Lewandowski

Foto: fcbarcelona.com