Nieuws November 2010

FC Barcelona - Cueta 5-1

Zoals vooraf verwacht heeft FC Barcelona de bekerwedstrijd tegen Cueta met gemak gewonnen. De heenwedstrijd was al met 0-2 een prooi voor de Blaugranas geworden, dus mocht de terugwedstrijd geen probleem meer zijn.

Zeker niet na de beginfase van de wedstrijd. Barcelona begon furieus aan de partij en stond na goed vijf minuten voetbal al met 2-0 voor. Talent Nolito en routinier Milito zorgden na goede combinaties voor de ruime voorsprong. De wedstrijd zat hiermee volledig in de knip en voor zover dat nog niet het geval was, was dit zeker zo nadat Cueta met 10 man verder moest en bovendien een strafschop tegen kreeg. Helaas was deze geen prooi voor Bojan, hij mikte deze buitenkans op de paal.

Door deze misser en enige verslapping aan Barcelona zijde, wist Cueta nog terug te komen in de wedstrijd. Het was Cueta speler Guzman die vlak voor rust de fraaie aansluitingstreffer wist te maken. Smet op de eerste helft was nog wel het uitvallen van verdediger Milito. Naar nu blijkt heeft de Argentijn een dijbeenblessure opgelopen en zal de pechvogel zeker 4 tot 6 weken uitgeschakeld zijn. Een wedstrijd werd het na rust niet meer. FC Barcelona gaf gas en vlak na rust was het Pedro die de marge opnieuw terugbracht op twee. Na goed een uur spelen zette Bojan zijn misser van voor rust recht en was het invaller Messi die inmiddels bijna traditioneel nog een duit in het zakje deed.

Zo kon coach Guardiola terugkijken op een redelijk goede wedstrijd met een prima eindresultaat, zonder dat de grote spelers zich hiervoor hebben in moeten spannen en dus de nodige rust kregen voor de komende drukke  en belangrijke periode.

FC Barcelona : Pinto, Adriano, Bartra, Milito, Maxwell, Mascherano, Keita, Thiago, Bojan, Nolito, Pedro.