Nieuws April 2023

FC Barcelona – Girona: 0-0

De vele toeschouwers in Spotify Camp Nou gingen met een kater naar huis. 0-0 tegen Girona is natuurlijk niet waar je op hoopt. Vraag was natuurlijk hoe het elftal om zou gaan met de bekernederlaag tegen Madrid. Na ruim 90 minuten voetbal was wel duidelijk dat het elftal niet kon brengen wat het wilde. Voor veel spelers kwam de ondergrens weer in zicht.

In deze Catalaanse derby ging het spel in het begin op en neer. Girona kwam duidelijk voor minimaal 1 punt. Helemaal nog niet zo’n slecht elftal dat Girona. Ze zetten druk waar ze konden.

De 1e kans was echter voor Lewandowski (bal over het doel). Een verkeerde terugspeelbal leidde bijna tot de 1-0 voor Barça maar de keeper van Girona was er net op tijd bij. Girona werd gevaarlijker en Barça liep zich stuk op een gele muur. Niet scherp, matige voorzetten, uit vorm.

In de 37e minuut, na een inzet van Araújo, ging de bal net niet over de lijn. Kessié kwam Roberto vervangen. In de 55e minuut een levensgrote kans voor Girona (1 op 1 met ter Stegen) maar gelukkig ging de bal naast.

En Barça? Wie had de leiding? Wie zette de patronen uit? Eigenlijk helemaal niemand. Geen kapitein, een stuurloos schip. Ferran en Alba kwamen voor Fati en Raphinha (die beiden hun dag niet hadden….). Slechts 53% balbezit voor FC Barcelona.

In de 94e minuut een prima kopbal van Gavi. Vakkundig gestopt door de goalie van Girona (man van de wedstrijd). Nog 1 kans met de hak van Lewandowski. Geen resultaat. Kenmerkend voor de wedstrijd. Met het schaamrood op de kaken de douches in.

Positief bekeken: we lopen weer een punt uit op die gasten in het wit. 13 punten voorsprong. Willen we kampioen worden (en dat worden we!) dan zal het spel 3 klassen beter moeten. Hoop op een snelle terugkeer van Frenkie, Pedri en Dembélé.

Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Balde, Garcia, Koundé, Araújo, Gavi, Roberto (46’ Kessié), Busquets, Ansu Fati (60’ Ferran) Raphinha (60’ Alba), Lewandowski

Foto: fcbarcelona.com