Nieuws Februari 2020

FC Barcelona herovert koppositie in La Liga!!

Na de 5-0 overwinning op Eibar en het verrassende verlies van Real Madrid bij Levante (1-0) heeft FC Barcelona de koppositie in de Primera División heroverd. Een goed uitgangspunt voor El Clásico van as. zondag. Barça staat weer waar het hoort: op nr.1 En de supporters waren tevreden: score een 8 (average fan rating).

En Messi was op dreef (na 4 wedstrijden niet gescoord te hebben). Hij is nu topscoorder met 18 goals; gevolgd door Benzema met 13 goals. Binnen het veld was het een eenheid. Hopelijk hebben de perikelen rondom de voorzitter Josep Bartomeu geen invloed. Er waren nogal wat witte zakdoekjes te zien (….).

Maar voor de wedstrijd tegen Real Madrid volgt eerst nog de clash met Napoli (dinsdagavond 21.00 uur). Een niet te onderschatten tegenstander. Het betreft de 1e wedstrijd van de laatste 16 in de Champions League. Napoli bezet op dit moment de 6e plaats in de Serie A. Trainer: Gennaro Gatuso.

Een (kleine) overwinning bij Napoli zou een mooie uitgangspositie zijn!!

Foto: fcbarcelona.cat