Nieuws December 2021

FC Barcelona kansloos

Er moest een wonder gebeuren mocht Barça zich kwalificeren voor de volgende ronde van de Champions League. Maar op een ijskoude avond in München was er van alles, maar geen wonder. Barça moest winnen van München maar dat heeft er geen seconde in gezeten. Het begin van de wedstrijd was nog wel voor FC Barcelona. Met name Dembélé had het op zijn heupen. Een aantal goeie acties en rushes langs de lijn. Helaas zonder resultaat.

Bayern nam vanaf minuut 20 de wedstrijd over. Met een paar bijzonder snelle jongens op de flanken. En de routine van Müller en Lewandowski. Gewoon een heel sterk elftal. Kandidaat voor het winnen van de Champions League. Lewandowski stond op scherp voor zijn 10e maar het geluk ontbrak hem in deze wedstrijd. Nagelsmann had een sterk elftal op de mat gezet.

Toch nog wat kleine kansen voor Barça: schot van Jordi Alba in minuut 7 en een schot van Dembélé in de 21e minuut dat helaas over ging. Jammer genoeg moest Jordi Alba uitvallen in de 31e minuut met een spierblessure. De 1-0 voor München kon niet lang uit blijven: 10 minuten voor de rust kopte Muller de bal binnen: 1-0. Nog voor de rust de 2-0 door een ziedend schot van Leroy Sané. Barça had wel het meeste balbezit (61%) maar ze kwamen niet door de stugge verdediging van Bayern heen. Barça bleef continu onder druk staan en dat resulteerde in de 62e minuut tot de 3-0 (Musiala).

Door de vele wissels aan beide kanten zakte het niveau van de wedstrijd. Bayern vond het genoeg zo en Barça zou nog 4 keer moeten scoren: een utopie. Wat overblijft voor Barça is deelname aan de Europa League waarvan de wedstrijden in februari zullen starten. Mede dankzij 2 maal winst op Kiev. Conclusie: te klein voor het tafellaken en te groot voor het servet.

Te weinig ervaring en te weinig scorend vermogen. En van de jonkies kun je niet verwachten dat ze het elftal dragen. Pluspunt: de enorme werklust!! En de spelers die elke keer weer het Barça-hart tonen. Xavi heeft tijd nodig. Kritisch zijn selectie bekijken. Wie gaat er weg en wie gaat er komen.

Alle vertrouwen in Xavi!! Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Alba (30”Mingueza), Lenglet, Piqué, Araujo, Frenkie de Jong (70”Coutinho),, Busquets, Gavi (86”Demir), Dembélé (75”Puig), Memphis, Dest (46”Nico)

Foto:fcbarcelona.com