Nieuws Maart 2024

FC Barcelona – Mallorca vrijdag 8 maart 21:00

Let op: de wedstrijd tussen FC Barcelona en Mallorca wordt gespeeld op vrijdag 8 maart 21:00 uur.

De tegenstander: Mallorca (Majorca) is het grootste eiland van de Gymnesen en Balearen (eilandengroep in de Middellandse zee) waar het goed toeven is. Er wonen circa 860.000 mensen op dit prachtige eiland. Hoofstad: Palma de Mallorca. Er wordt ook Catalaans gesproken; goed volk he, goed volk. Hoogste punt: de Puig Major (1445 meter). Coach: Javier Aguirre.

Real Club Deportivo Mallorca (stadion: Son Moix) bezet op dit moment de 15e plaats; 27 punten uit 27 wedstrijden. 5 gewonnen, 12 gelijk, 10 verloren. Over het algemeen heeft FC Barcelona geen moeite met Mallorca. Maar, Mallorca is in vorm. Afgelopen weekend wonnen ze van Girona. Niet slecht! En ze staan in de finale van de Copa del Rey. Dat is gewoon goed!

Veel schitterend talent geboren op Mallorca: de tennissers Rafael Nadal en Carlos Moyá en MotoGP-coureur Jorge Lorenzo. Ook veel prachtige golfbanen op het eiland. Veel stranden, veel toerisme (vooral Engelsen en Duitsers). Mallorca is echt een parel in de Middellandse zee.

Enkele oud-spelers van Mallorca: Bruggink, Zuiverloon, de Guzman, de Groot, Westerveld, Engonga, García, Luque, Asesio, Soler, Eto”o, Pandiani, Keita. Bekende spelers huidige selectie: Muriqi, Prats, van der Heyden, Lato, Navarro, Cuéllar, Luna

Xavi kampt met vele blessures. En Araújo is geschorst. Misschien maakt Torres zijn rentree. Het zal een heel gepuzzel worden. Jonge spelers zullen hun opwachting maken. Eigenlijk nog niet rijp voor het 1e maar hun deelname is hard nodig (Cubarsi, Yamal, López, Roque).

Overzicht geblesseerden FC Barcelona:

• Gavi: ingescheurde kruisband (tot 30 juni)

• Alonso: rugblessure (tot 15 maart)

• Balde: peesblessure (tot 30 juni)

• Torres: hamstring (tot 7 maart)

• Pedri: hamstring (tot 8 april)

• Frenkie: enkel (tot 8 april)

Om bij te blijven in de top is het zaak om deze wedstrijd te winnen. En aangezien het een thuiswedstrijd is, lijken de kansen voor FC Barcelona groter dan die van Mallorca.

Waar we op hopen: 3 punten en niet meer blessures!!

Visca Barça!!!

Foto: fcbarcelona.com