Nieuws Februari 2022

FC Barcelona- Napoli: 1-1

Omstandigheden: perfect. 20*C. Toeschouwers: 50.000. Speelveld als een biljartlaken. Voetbal: meeslepend. Al in de 5e minuut een kans voor Pedri: helaas ging de bal over. Barça was meer op de helft dan Napoli bij Barça. Gedurfd druk zetten. Een aantal kansen voor o.a. Nico en Torres maar helaas niet tussen de palen. In de 21e minuut een kans voor Napoli maar wij hebben Ter Stegen (die houdt alles tegen). Open kans voor Torres in de 28e minuut. Dat had een doelpunt moeten zijn.

Onheil in de 29e minuut: 0-1 Napoli. In eerste instantie stopte Ter Stegen nog de bal met zijn voet; de rebound werd keihard in het dak van het doel geschoten. Napoli ging verder met waar ze goed in zijn: verdedigen. Tot aan de rust wist Barça geen echte kansen meer te creëren. Teleurstellende ruststand maar gelukkig heeft een wedstrijd 2 helften…..

Na de rust ging Barça verder met waar ze mee bezig waren: aanvallen. In de 53e minuut een schot van Nico. Veel balbezit en veel wil om te winnen. De goden waren ons goed gezind in de 58e minuut: via een handsbal van 1 van de spelers van Napoli belandde de bal op de stip. Torres wist met deze kans wel raad: 1-1 door een prima ingeschoten penalty. Op naar de 2-1!

Vanaf de 65e minuut bracht Xavi in totaal 5 wissels in. Meest opvallende: Dembélé en Luuk de Jong. Het was vooral Torres die regelmatig aan de bal kwam maar zijn vizier moet nog eens nagekeken worden. Goede kansen, allemaal over. Nee, dan Luuk de Jong. Zijn specialiteit is de omhaal (en zijn kopkracht). Goede omhaal, goede keeper. Ook op de kopbal van Luuk had de keeper een antwoord. Maar liefst in totaal 9 minuten blessuretijd met nog een kans voor Dries Mertens.

Wat Barça ook probeerde, de o zo verdiende winnende treffer viel niet. Doelpogingen Barça: 20; Napoli: 4. Het was een enerverende wedstrijd. Publiek op de banken. En in de uitwedstrijd zullen we eens zien wie de beste is. Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Mingueza (81”Dest), Piqué, Eric, Alba, Frenkie de Jong (65”Busquets), Nico (65” Gavi), Pedri, Traoré (65”Dembélé), Aubameyang (86”Luuk de Jong), Ferran Torres

Foto:fcbarcelona.com