Nieuws November 2023

FC Barcelona nieuws

1. Ter Stegen, Lewandowski en Pedri ontvingen ieder een Marca Award voor hun getoonde spel in het seizoen 2022-2023. FC Barcelona in de spotlights! President Laporta was, met een grote delegatie, aanwezig bij de uitreikingen.

2. Marc-André ter Stegen won de “Di Stéfano Player of the Season Award”. Met de mededeling van ter Stegen dat de prijs voornamelijk te danken is aan het team en de manier waarop er gespeeld wordt. MVP Award voor de beste speler in La Liga in het afgelopen seizoen. Een titel om trots op te zijn.

3. Lewandowski werd geëerd als topscoorder van het afgelopen seizoen. De bekende “Pichichi” trofee was zijn deel. Al voor de 9e keer in zijn carrière! O.a. topscoorder bij Lech Poznan, Borussia Dortmund en Bayern München. “Bedankt aan het team en de coach die me enorm geholpen hebben. Ik wil meer. We hebben nog een lang seizoen voor de boeg.

4. Pedri won de “Fans Vote for Player of the Season”. Een woord aan Gavi: het hele team leeft met je mee!! Geheimpje: voor de wedstrijd luistert Pedri altijd naar klassieke muziek. Dat helpt hem.

5. Goed nieuws: Frenkie traint weer mee met de selectie. Zou het dan toch? Dat hij een (gedeelte van) de wedstrijd tegen Rayo Vallecano meespeelt?

6. Gavi: wat een triest verhaal. Hij zal lang uitgeschakeld zijn. Tot nu toe 15 wedstrijden voor Barça dit seizoen. 13 x in de basis. 2 doelpunten, 1 assist. Vermoedelijke opvolgers gedurende de blessureperiode: Pablo Torre (uitgeleend aan Girona), Alcantara, Thiago en Lo Selso.

Zaterdag 25 november 14.00 uur is Rayo Vallecano de Madrid de volgende tegenstander. Afkomstig uit de Madrileense wijk Vallecas. Stadion: Campo de Fútbol de Vallecas. Het is een vereniging met zowel een mannen- als een vrouwenafdeling. Oprichtingsdatum: 29 mei 1924. Capaciteit: 15.105 toeschouwers. Daarmee 1 van de kleinste stadions in Spanje. Trainer: Francisco. Tenue: wit met een schuine rode band.

Het eerste succes werd geboekt in de UEFA-cup (2002). Jammer genoeg in de kwartfinale uitgeschakeld door Deportivo Alavés. Vanaf 2003 braken de zwarte jaren aan. Degradaties naar Segunda División A en later naar B. Promotie in 2008 naar de Primera División A. Vanaf 2011 komt Rayo opnieuw uit in de Primera División. In 2016 degradatie naar de Segunda División A. 2018: terug in de Primera División. (1 seizoen). Na 2 seizoenen weer terug in de Primera División na winst in de play-offs op Girona FC .

Plaats op de ranglijst op dit moment: 10. Bekende (oud) spelers: Julen Lopetegui, Iván Rosado, Pablo Sanz, Ismael Urzaíz, Dave van den Bergh, Robert Gehring, Yassine Abdellaoui, Patricio Graff, Viktor Onopko, Toni Polster, Hugo Sánchez.

Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com