Nieuws Maart 2022

FC Barcelona nr.1 in 2022

Vanaf het begin van 2022 heeft Barça 20 punten gehaald in 8 wedstrijden. Geen ploeg in la Liga deed dat beter.

De Catalanen zijn op dreef. Ging het altijd gemakkelijk? Nee. Zie de wedstrijd tegen Elche…. beslist door een penalty van Memphis.

De winst op Elche levert nu de 3e plaats op in de rangschikking (48 punten); 7 punten achter Sevilla en maar liefst 15 punten achter Real (Barça heeft nog wel een wedstrijd tegoed).

6 overwinningen en 2 gelijke spelen leiden tot een puntentotaal van 20 in deze reeks. De volgende resultaten werden geboekt in 2022:

0-1 bij Mallorca

1-1 bij Granada

0-1 bij Alaves

4-2 winst op Atlético

2-2 bij Espanyol

1-4 bij Valencia

4-0 winst op Athletic Club

2-1 winst bij Elche

Doelpunten voor: 19 (meer dan welk team in la Liga). Doelpunten tegen: 7. 3 clean sheets. Goeie aankopen, een hecht team, een klasse trainer, supporters die steeds meer achter hun elftal gaan staan. Het is weer genieten blazen. Nog meer aankopen? We zullen het zien.

Atlético, Betis, Sociedad en Villarreal volgen Barça op de voet. In december 3 ongeslagen wedstrijden van Barça (Sevilla, Elche en Osasuna).In totaal 11 wedstrijden achter elkaar ongeslagen. Laatste nederlaag: thuis tegen Betis.

En dan natuurlijk nog de wedstrijden “tussendoor” in de Copa del Rey, de Champions League en de Europa League. Ga er maar aan staan.

Volgende tegenstander in de Europa League: Galatasaray. Donderdag 21.00 uur in Camp Nou. Voorbeschouwing volgt.

Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com