Nieuws Maart 2010

FC Barcelona op naar Andalucia

Na twee thuiswedstrijden op rij moet FC Barcelona vanavond weer op vreemd terrein in actie komen. Middenmoter Almeria is vanavond om 20.00 uur de tegenstander.

Trainer Guardiola kan geen beroep doen op verdediger Gerard Piqué, die een schorsing van 1 wedstrijd moet uitzitten. Hij kreeg immers in de vorige wedstrijd zijn vijfde gele kaart. Abidal en Keita zullen sowieso ontbreken wegens blessures. Daar staat tegenover dat Dani Alves en Yaya Touré weer volledig wedstrijdfit zijn en in de basis zullen starten. Daarnaast heeft Guardiola ook Jeffren aan de wedstrijdselectie toegevoegd.

Traditioneel kent FC Barcelona weinig problemen in het zuiden van Spanje. Maar dat biedt uiteraard geen enkele garantie op succes en zal het alles uit de kast moeten halen om de 2 punten voorsprong op Real Madrid te behouden. De nummer twee van de Primera Division komt vanavond om 22.00 tevens in actie, thuis tegen Sevilla.