Nieuws Juli 2023

FC Barcelona verliest van Arsenal

In een aantrekkelijke wedstrijd heeft FC Barcelona met 5-3 verloren van Arsenal. Het was de 1e wedstrijd van Barça in de Tour US 2023. Barça begon sterk aan de wedstrijd: na 10 minuten de 1-0 door Lewandowski. De voorsprong hield niet lang stand: in de 13e minuut scoorde Saka voor Arsenal: 1-1.

Door een handsbal van Araujo een penalty voor Arsenal. Saka miste de strafschop en zo bleef het 1-1. In de 34e minuut een vrije trap voor Barça. Via de muur van Arsenal (na een vrije trap van Raphinha) verdween de bal in het netje: 1-2. Het spel bleef open en op en neer gaan. Kai Havertz scoorde de 2-2 voor Arsenal. Dit was tevens de ruststand.

Veel wissels in de rust (zie opstelling). De 1e grote kans was voor Saka maar zijn schot ging over het doel. 2 minuten later een schot van Dembélé dat net over het doel ging. 3 minuten later de 3-2 voor Arsenal door een doelpunt van Trossard. 75e minuut: vanuit een snelle counter wist Dembélé bijna te scoren. Hij raakte de paal.

Aan de andere kant een doelpunt voor Arsenal: 4-2 door opnieuw Trossard. Ferran Torres vond het wel welletjes zo en scoorde de 4-3 in de 88e minuut. Genoeg redenen om nog een punt te pakken!!

Maar het liep helaas anders. In de laatste minuut een doelpunt van Viera: 5-3 voor Arsenal. En zo kwam er een einde aan dit doelpuntenfestijn. De 70.000 toeschouwers kregen absoluut waar voor hun geld. En Xavi: hij was redelijk tevreden. Was natuurlijk pas de 1e echte wedstrijd van het seizoen.

Volgende wedstrijd: El Clásico as. zaterdag 23.00 uur (Nederlandse tijd).

Opstelling: Ter Stegen (45”Inaki Peña), Christensen (45”Garcia), Alonso (45”Balde), Araújo (45”Koundé), Dest (45”Roberto), Gúndogan (45”López; 79”Yamal)), Romeu (45”de Jong), Pedri (45”Kessié), Abde (45”Ansu Fati), Raphinha (45”Dembélé), Lewandowski (45”Torres)

Visca Barca!!

Foto: fcbarcelona.com