Nieuws November 2008

FC Barcelona vestigt record

Met de overwinning van 2-0 afgelopen weekend op Recreativo heeft Barcelona onder leiding van Pepe Guardiola een record van Bobby Robson gebroken, dat stamde uit het seizoen 1996-1997. 9 Overwinningen, 1 gelijkspel en 1 nederlaag dit seizoen tegen 9 overwinningen en 2 nederlagen in 1996. De beste seizoenstart ooit in de geschiedenis van de club in de Primera Divison is een feit.

Naast het seizoen van Bobby Robson zijn er ook hele goede starts geweest onder Cruijff, Rijkaard en Herrera, die allen reikten tot 8 overwinningen, 2 maal een gelijkspel en 1 nederlaag. In al die gevallen werd toen werd ook het kampioenschap veroverd.

Dit gezet naast de fantastische doelpuntenserie van 36 in 11 wedstrijden doet een ieder beseffen dat Barcelona niet alleen de punten pakt, maar dat ook nog eens doet met zeer aantrekkelijk voetbal.