Nieuws Augustus 2016

FC Barcelona wint overtuigend van Betis

FC Barcelona heeft meteen haar stempel gedrukt tijdens de 1e wedstrijd van het seizoen in de Primera División tegen Real Betis door een overtuigende 6-2.

De regerende Spaanse landskampioen, die overigens voor aanvang van de wedstrijd de beker van het afgelopen seizoen officieel in ontvangst mocht nemen, nam Real Betis meteen in de tang en Arda Turan wist, op aangeven van Alba, na 6 minuten de stand al op 1-0 te brengen. Ondanks dat Barcelona stevig de touwtjes in handen had wist Ruben Castro doormiddel van een vrije trap de score na 21 minuten op 1-1 te brengen.

Ruim 5 minuten voor rust zorgde Messi, door een snoeiharde treffer voor de 2-1 en sloot Suárez de 2e helft af met 3-1 op het scorebord.

Barcelona startte de 2e helft met 2 hele mooie kansen op het doel, echter duurde het nog 10 minuten voordat Luis Suárez zijn 2e doelpunt van de avond mocht scoren, de stand op het scorebord was nog niet bijgewerkt of Messi zorgde alweer voor de 5e treffer.

In de 82e minuut maakte Luis Suárez zijn hattrick en zorgde Ruben Castro er in de 85e minuut voor dat Real Betis niet helemaal genadeloos ten onder ging door de 6-2 te scoren.

Gele kaarten werden er ook nog uitgedeeld aan Alvaro, Ceballos, Castro en Luis Suárez.

Volgende week zondag 28 augustus neemt FC Barelona het op tegen Athletic Bilbao in de 2e ronde van de La Liga.

Opstelling FC Barcelona: Bravo, Piqué, Alba (76' Digne), Umtiti, Turan, Denis Suárez (70' Munir), Rakitiç, Roberto, Busquets, Messi, Suárez

Opstelling Real Betis: Adan, Mandi, Cabrera, Pezzella, Durmisi, Carmona, Gutiérrez (55' Musonda) Martin (36' Ceballos), Petros (59' Ruiz), Ayala, Ruben Castro