Nieuws Oktober 2010

FC Barcelona–Sevilla 5-0

Barcelona heeft zaterdag op schitterende en overtuigende wijze Sevilla opzij gezet.
Vanaf de eerste minuut overdonderde Barça de bezoekers met vloeiend spel en constant balbezit. In de vierde minuut pareerde de doelman van Sevilla een cross van Pedro in de voeten van Messi die zijn kans schoon zag: 1-0. Sevilla had het moeilijk: Barça had en behield balbezit en bij het weinige balcontact van Sevilla zette Barça al snel druk om te bal te heroveren. Kans na kans werd opgestapeld met wervelend spel, en na de vele kansen die Villa in de afgelopen wedstrijden niet wist te benutten, kwam het er in deze wedstrijd dan toch van. Na een voorbereidende solo van Messi kapte Villa zich vrij en krulde hij de bal schitterend in de verre bovenhoek: 2-0.
De irritatie sloeg duidelijk toe bij Sevilla, dat amper aan voetballen toe kwam en behoorlijk wat overtredingen maakte. De stemming daalde helemaal tot ver onder het vriespunt, toen Konko aan het eind van de eerste helft zijn tweede gele kaart behaalde en Sevilla met tien man kwam te staan.

Na de rust was de beurt aan Alves; de oud-Sevilla speler zag heel alert dat verdediger Romaric de bal te achteloos terugkopte naar zijn keeper en sprong ertussen: 3-0. Binnen een uur was de wedstrijd dan ook gespeeld en werd Xavi, Pedro en Puyol rust gegund. Barcelona behield de controle en het overwicht en Sevilla werd kansloos weggespeeld. Messi voegde nog een goal aan het totaal toe nadat hij karakteristiek door de verdediging heen soleerde en gecontroleerd en zuiver de bal in de onderhoek schoot, en ook Villa kon zijn geluk niet op toen hij zijn tweede goal binnenschoof in de negentigste minuut. De scheidsrechter voegde geen extra minuten aan de wedstrijd toe en verloste Sevilla uit de genadeloze Catalaanse grip.
Barcelona staat nu met tweeëntwintig punten één punt achter op Real Madrid, dat zaterdag won van Hércules.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Alves, Piqué, Puyol (66’ Adriano), Abidal, Sergio Busquets, Xavi (60’ Mascherano), Iniesta, Pedro (60’ Bojan), Villa en Messi.

Opstelling Sevilla: Jari Varas, Konko, Cáceres, Alexis, Luna, Perotti (46’ Zokora), Romaric, Renato, Capel, Kanouté (69’ Negredo) en Luis Fabiano (46’ Dabo).

Gerelateerd nieuws