Nieuws Mei 2024

Femení Campiones!!

Het zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Overmacht voor de vrouwen in La Liga Femení. 100% zeker werd het op zaterdagavond uit bij Granada: 1-4 en niet meer te achterhalen.

Campiones!!

En dat voor de vijfde keer op rij. Een unieke prestatie van de vrouwen van FC Barcelona. Nog nooit werd een team 5 x achter elkaar kampioen. En natuurlijk weer deelname aan de Champions League in het volgende seizoen. Geen enkele wedstrijd werd verloren. Een prachtig doelsaldo.

Het scoreverloop:

• Fridolina Rolfö scoorde de 0-1 al in de 2e minuut (assist Graham Hansen)

• Lucy Bronze scoorde de 0-2 in de 10e minuut (foutje van de Granada doelvrouw)

• Graham Hansen deed ook een duit in het zakje: 0-3 in de 37e minuut (assist Rolfö)

• Laura Pérez scoorde de 1-3 voor Granada net na de rust

• Fridolina Rolfö sloot het bal met de 1-4 in de 75e minuut (penalty)

Inderdaad, Granada (nr. 12 in La Liga), kwam er niet aan te pas. Onder aanvoering van Rolfö die vaak voor het doel van Granada opdook. Het was aan Sandra Estévez (doelvrouw van Granada) dat er niet meer doelpunten vielen.

Cata Coll had een relatief rustige avond. Barça had nog een aantal kansen maar de scherpte was eraf. En dat hoefde ook niet meer. Bij het laatste fluitsignaal vielen de speelsters elkaar in de armen. Coach Giráldez deed natuurlijk mee, evenals de reserves en de medische staf en natuurlijk de meegereisde supporters. Een unieke prestatie van een team van unieke speelsters. Uitgebalanceerd en dodelijk effectief.

Nog 4 wedstrijden in La Liga: Athletic Club, Eibar Femenino, Real Betis en Valencia. Om des keizers baard!

Dan de 18e mei de Spanish Copa del Reina (tegen Real Sociedad; 19:00 uur) en het hoogtepunt van het seizoen: op 25 mei de finale van de Champions League tegen Lyon Féminines (18:00 uur)

Visca Barça Feminí

Opstelling: Coll, Bronze, Paredes, Engen, Battle (58”Mariona), Alexia (58”Pina). Aitana, Walsh, Graham Hansen, Paralluelo (71”Vilamala). Rolfö (78”Brugts)

Foto: fcbarcelona.com