Nieuws Januari 2014

FIFA Gala in Zurich

Maandag staat in het teken van het FIFA Ballon D'Or gala in Zurich waar naast de Gouden Bal ook het Elftal van het jaar, FIFA /FIFPro 2013 XI, en de Puskás Award voor het mooiste doelpunt bekend worden gemaakt. Om 13:45 uur arriveren de genomineerde Barça-spelers met hun familieleden in Zurich. De voetballers worden vergezeld door de president van FC Barcelona, Sandro Rosell, vice-presidenten Josep Maria Bartomeu en Carles Vilarrubí, een aantal bestuursleden en technisch directeur Andoni Zubizarreta.

Ballon D’Or
Lionel Messi is samen met Frank Ribéry en Cristiano Ronaldo genomineerd voor deze prestigieuze award. De Argentijn staat al zeven jaar op rij op het podium en werd vorig jaar de eerste speler die vier keer de Gouden Bal mee naar huis mocht nemen. Om 15:00 uur staan de drie genomineerden de pers te woord in een speciaal belegde persconferentie. Het Ballon D'Or gala wordt om 18:15 uur geopend door FIFA President, Joseph Blatter.

Puskás Award
Neymar, Zlatan Ibrahimović en Nemanja Matic zijn genomineerd voor het mooiste doelpunt van 2013. Voormalige Barça-speler, Ibrahimović, is genomineerd met zijn acrobatische omhaal in de vriendschappelijks ontmoeting tussen Zweden en England. Matic scoorde zijn doelpunt voor Benfica vanaf de rand van de 16-meter met een perfect geplaatst schot. Bekijk hier het doelpunt dat Neymar scoorde voor Brazilië tijdens de FIFA Confederations Cup tegen Japan.

FIFA /FIFPro 2013 XI
Bij de genomineerden voor het beste team van het jaar zijn Víctor Valdés, Jordi Alba, Gerard Piqué, Dani Alves, Sergio Busquets, Xavi, Andrés Iniesta, Lionel Messi en Neymar Jr. Of zij ook daadwerkelijk een plaatsje hebben weten te bemachtigen in het team van 2013 weten we om 20:00 uur als de namen van de elf beste spelers bekend gemaakt die samen het FIFA /FIFPro 2013 XI vormen.

Lang hebben de spelers niet om feest te vieren. Het vizier wordt namelijk al weer gericht op de Copa del Rey ontmoeting van a.s. donderdag tegen Getafe. Het duel start om 22:00 uur. Deze week trainen de spelers op dinsdag en woensdag om 18:00 uur in het Ciutat Esportiva van FC Barcelona. Donderdag vertrekken de spelers naar Getafe voor de return. In Camp Nou wist Barça met 4-0 te winnen, waardoor de Catalanen een goede uitgangspositie hebben om de kwartfinales te bereiken van het Spaanse bekerduel.