Nieuws Oktober 2010

Fitte Messi als held onthaald

Lionel Messi is als held onthaald in Japan. De Aziatische voetbalfans hopen van harte dat de aanvaller vrijdag in actie komt bij de oefeninterland tussen Japan en Argentinië. Het aantal verkochte kaarten is flink gestegen door zijn aanwezigheid.

De wedstrijd is het thuisdebuut van Alberto Zaccheroni, de nieuwe bondscoach van Japan. De Italiaanse trainer werd eind augustus aangesteld als opvolger van Takeshi Okada. Bondscoach Sergio Batista van Argentinië heeft tijdens de voorbereiding Messi gevraagd om vooral te genieten. "Messi is er fysiek en mentaal helemaal klaar voor en kan zeker spelen tegen Japan. Ik weet niet of hij in de basis start, maar ik wil dat hij geniet van deze wedstrijd", aldus Batistuta.