Nieuws April 2013

Focus op Parijs

FC Barcelona zag afgelopen weekend in de laatste minuten van het duel Celta langszij komen. Een kleine domper maar wel te overzien met de ruime voorsprong van de Blaugranas in La Liga. Omdat de concurrentie ook niet verder kwam dan een gelijkspel bleef de voorsprong zelfs onveranderd.

De focus lag volledig op het Champions League duel met PSG te zien aan het B elftal dat Roura binnen de lijnen bracht. Het PSG van Ibrahimovic is het duel waar het om gaat. Die oud blaugrana zou in eerste instantie geschorst zijn. Gek genoeg na de loting bracht de UEFA ineens de schorsing van 2 naar 1 duel. Heel toevallig kon de Zweed nu wel aantreden tegen zijn oud werkgever. Alleen maar mooi, Barcelona is niet bang voor de ploeg uit Parijs.

Barcelona moet PSG niet onderschatten. Het team van onder andere Ibrahimovic, Motta en Maxwell heeft al 17 keer het doel weten te vinden in de Champions League. Barça deed dit 15 maal. In de poule fase had PSG een relatief makkelijke programma. Ze werden eerste in de poule met als tegenstanders Kiev, Zagreb en Porto. Ze wonnen 5 duels en verloren slechts 1 keer. In de achtste finales waren ze te sterk voor Valencia. In de Franse competitie gaan de Parijzenaren ruim aan kop en zijn 7 punten los van de nummer 2. Ibrahimovic staat ook aan kop van de topscoorder lijst met 25 doelpunten.

Tito en Roura kan dinsdag gelukkig weer over een ruime selectie beschikken. Xavi en Alba zijn weer fit verklaard. Beide kregen deze week groen licht. Ook Abidal is meegereisd naar zijn thuisland. De kans is overigens groot dat Tito gewoon langs de lijn zit. Een mooie boost voor het eerste duel in de kwartfinales van de Champions League.