Nieuws December 2023

Forse zege en onnodig verlies

Het was voor FC Barcelona een avond van uitersten. De vrouwen wonnen hun wedstrijd bij Rosengard met 0-6. De mannen maakten er een potje van en verloren met 3-2 bij Antwerp.

De vrouwen liggen op ramkoers om 1e te worden in de poule. Daarvoor moest Rosengard verslaan worden. Koude omstandigheden en hartverwarmend spel. Barça was 2 maten te groot voor Rosengard. Scoreverloop:

• 15e minuut 0-1 door een eigen doelpunt van Wik

• 37e minuut 0-2 door Salma Paralluelo

• 44e minuut 0-3 door Patri Guijarro

• 62e minuut 0-4 door Aitana Bonmatí

• 73e minuut 0-5 door Mariona Caldentey

• 92e minuut 0-6 door Martina Fernández

Opstelling: Panos, Bronze, Torrejón, Engen (66”Martina), Battle, Walsh, Guijarro (78”Bartel), Aitana (66”Vicky López), Brugts (78”Dragoni), Mariona, Paralluelo (99”Pina)

Ondanks het 3-2 verlies bij Antwerp is FC Barcelona door naar de volgende ronde van de Champions League. De loting is op maandag 18 december 12.00 uur. Benieuwd welke tegenstander we zullen treffen. Barça speelde met een half B-elftal tegen Antwerp. En dat kwam ze duur te staan. FC Antwerp was van top tot teen gemotiveerd.

Het was zeker van plan om de 15e wedstrijd in de Champions League te winnen (daarvoor 4 gelijke spelen en 10 nederlagen!). Bij Barça debuteerde Hector Fort als rechtsback. Weer zo’n talent uit de jeugdopleiding. Maar ook hij kon niet voorkomen dat Antwerp de openingstreffer maakte.

Scoreverloop:

• 2e minuut Vermeeren 1-0

• 35e minuut Ferran Torres 1-1 (assist Yamal)

• 56e minuut Vincent Janssen 2-1

• 91e minuut Marc Guiu 2-2 (assist Gúndogan)

• 92e minuut Ilenikhena 3-2

Soms kun je sommige wedstrijden maar beter snel vergeten, Ondanks de wissels had Barça nooit echt het spel in de hand. Girona en Antwerp: 2 verliespartijen. Het zal tegen Valencia as. zaterdag beter moeten!!

Opstelling: Iñaki Pena, Fort (60”Cancelo), Koundé, Christensen, Balde, Roberto (76”Casado), Romeu (60”Gundogan), Lopez (60”Pedri), Yamal, Lewandowski (72”Guiu), Ferran Torres

Visca Barça en Visca Barça!!!

Foto: fcbarcelona.com