Nieuws Juni 2012

Gabriel Milito stopt met voetballen

Gabriel Milito, oud speler van FC Barcelona heeft dinsdag bekend gemaakt dat hij met zijn laatste seizoen bij Independiente bezig is en dat hij daarna definitief stopt. De redenen zijn duidelijk, door diverse blessures zit hij er geestelijk helemaal door heen. De carrière van de 31-jarige verdediger werd al regelmatig gekenmerkt door diverse blessures.

De loopbaan van de Argentijnse speler begon in 1997 bij Independiente en met die club won Milito in 2002 de Apertura, het Landskampioenschap van Argentinië. Hierdoor kon hij in 2003 een droom transfer naar Real Madrid maken, maar tijdens de medische keuring werd hij afgekeurd. Toch kwam Milito naar Spanje, Real Zaragoza bood hem een contract aan.

Met Real Zaragoza won Gabriel de Copa del Rey en de Spaanse Super Cup. Bij Zaragoza bleef de Argentijn vier jaar voetballen tot hij in 2007 gekocht werd door FC Barcelona. Bij de Catalaanse club wist Milito direct een plek in de basis te veroveren en speelde zo in het centrum samen met Carles Puyol. In april 2008 sloeg voor het eerst het noodlot toe bij de Argentijn. In de halve finale van de Champions League tegen Manchester United, liep Milito een zware knie blessure op. Vanaf dat moment was hij vaker geblesseerd dan dat hij kon spelen. Hierdoor speelde Gabriel maar 48 wedstrijden voor Barça. Deze blessures waren voor FC Barcelona de reden dat hij in augustus 2011 transfervrij mocht vertrekken naar Independiente.