Nieuws Februari 2009

Gele kaart Alves niet ingetrokken

De vijfde gele kaart die Dani Alves afgelopen zondag opliep in de wedstrijd tegen Racing Santander blijft staan, waardoor hij geschorst is voor de komende competitiewedstrijd tegen Sporting Gijón.

FC Barcelona was in opspraak gegaan omdat het van mening was dat de gele kaart onterecht was gegeven. De scheidsrechter meende in een valpartij van Alves een schwalbe te hebben geconstateerd, iets dat op TV beelden niet te zien is.

Het comitee van de Spaanse tuchtcommissie is echter onverbiddelijk in haar uitspraak en houdt de gele kaart aan. Barça gaat nu in hoger beroep want het zit door de vele schorsingen en blessures van verdedigers met een te kort om aanstaande zondag een waardige defensie op te stellen.

Zowel Alves, Márquez en Piqué mogen donderdag wel uitkomen in de halve finale van de Copa del Rey tegen Mallorca.